برخلاف تصور عمومی، راههای زیادی برای راهاندازی یک کسبوکار وجود دارد که به شما امکان میدهد کمتر بر روی هزینههای اولیه تمرکز کنید و بیشتر روی شروع ایدههای خود وقت بگذارید. بیایید از اولین مانع ذهنی بزرگ عبور کنیم: “من می خواهم یک کسب و کار راه اندازی کنم اما ایده ای ندارم”.
این ایده های کسب و کار کوچک، نقطه ورود بسیار خوبی برای مبتدیان، بوت استرپرها، یا هرکسی با برنامه کاری پرمشغله است و به شما اجازه می دهد بدون نیاز به کنار گذاشتن چیزی، یک کسب و کار جانبی داشته باشید.
1. طراحی و فروش تی شرت های چاپی براساس تقاضا
ما در اینجا تمرکز را بر سفارشی کردن محصولات میگذاریم. تی شرت ها، کلاه ها، قاب های گوشی، هودی ها، دامن ها، کیف های دستی و موارد دیگر به بوم هایی برای خلاقیت شما تبدیل می شوند. میتوانید شعارهای طنزآمیزی در نظر بگیرید یا هر ایده ای که مخاطبان را درگیر میکند را در طراحی های خود اجرا کنید.
حتی اگر طراح نیستید، میتوانید با استفاده از سایتهایی مانند Fiverr، Upwork، Dribbble یا 99Designs یکی را برای کار پیدا کنید.
با بسیاری از خدمات چاپ، بر اساس تقاضا هستند و شما به ازای هر محصول پول پرداخت میکنید، بنابراین قیمت پایه هر واحد گرانتر از زمانی است که بخواهید به صورت عمده سفارش دهید. اما مزیت این است که اگر طرح خاصی از تی شرت به فروش نرسد، شما هنوز برای آن مورد پولی پرداخت نکرده اید (فقط طرح، اگر آن را برون سپاری کرده باشید).
حتی میتوانید از الگوهای مدلسازی تیشرت استفاده کنید تا نیازی به صرف هزینه اضافی برای عکسبرداری کامل برای هر طرح جدید نداشته باشید.
2. محصولات دیجیتال یا دوره های آنلاین ایجاد کنید
محصولات دیجیتالی مانند موسیقی، دورهها، پادکستها و قالبها در این فهرست از ایدههای کم سرمایهگذاری برای کسبوکارهای کوچک هستند. بر خلاف بقیه، آنها ملموس نیستند. هزینههای تولید یا حمل و نقل وجود ندارد، بنابراین حاشیه سود شما میتواند بالا بماند، و این امر باعث میشود یکی از بهترین کسبوکارها باشد.
ترفند این است که بفهمید چه چیزی برای یک محصول دیجیتال خوب است. چه چیزی به اندازه کافی مفید است که مردم مایل به پرداخت هزینه برای دانلود آن باشند؟
پاسخها از آهنگهای اصلی ابزاری گرفته تا عکسهای موجودی که میتوانند برای سازندگان دیگر مجوز بگیرند تا محصولات اطلاعاتی و قالبهایی که به افراد کمک میکنند تا مجموعه مهارتهای خود را در یک زمینه خاص ارتقا دهند، متغیر است.
3. پوسترهای چاپی، کارت تبریک و چاپ را بفروشید
اگر از نظر هنری تمایل دارید یا با دوربین آشنا هستید، میتوانید با استفاده از یک مدل کسبوکار چاپ بر اساس تقاضا، به دیگران اجازه دهید به صورت فیزیکی قطعهای از کار شما را داشته باشند. اگر قبلاً یک دنبال کننده آنلاین جذب کرده اید – مثلاً یک کاریکاتوریست یا یک عکاس شهری هستید – در موقعیت خوبی هستید که می توانید این ایده کسب و کار کوچک را امتحان کنید.
بسته به چاپگری که با آن کار می کنید، می توانید کار خود را به محصولاتی مانند پوستر یا قاب دیواری، حتی کارت تبریک تبدیل کنید. تعداد زیادی الگوهای دیجیتال ارزان قیمت وجود دارد که میتوانید از آنها برای به نمایش گذاشتن محصولات خود بدون نیاز به پرینت گرفتن از هر مورد و انجام عکسبرداری استفاده کنید.
4. فروش اجناس دست ساز و خانگی
اگر سازنده هستید – چه صابون، شمع، سس، یا سفال – در موقعیت منحصر به فردی برای یافتن یک ایده کسب و کار کوچک قرار دارید، زیرا توسعه و تهیه محصول به معنای واقعی کلمه در دستان شماست.
برخلاف بسیاری از ایدههای دیگر در این فهرست، باید حمل و نقل و مدیریت موجودی را در نظر بگیرید، اما میتوانید بهصورت ساده بر اساس هر سفارش یا با یک دسته کوچک شروع کنید تا زمانی که شروع به ایجاد فروش ثابت کنید.
فقط مراقب هر گونه مقررات در دسته محصول خود باشید، به خصوص برای هر چیزی که مشتریان می خورند، استنشاق می کنند یا روی پوست خود می گذارند.
5. کسب و کار مربوط حیوانات خانگی را راه اندازی کنید
صنعت حیوانات خانگی فرصت مناسبی برای انواع ایده های کسب و کار کوچک دارد. و این صنعت بیش از 100 میلیارد دلار ارزش دارد، بنابراین تقاضای زیادی وجود دارد. تجارت حیوان خانگی شما می تواند مبتنی بر محصول یا خدمات باشد – فروش لوازم جانبی، غذا یا اسباب بازی، یا ارائه تخصصی نظافت، پیاده روی یا آموزش.
6. پیشنهاد مراقبت از کودک
در حال حاضر یک بحران مراقبت از کودک در حال وقوع است. قرار گرفتن در معرض ویروس کرونا، تعطیلی مهدکودک ها و افزایش هزینه ها، یاعث شده است والدین چاره ای جز مراقبت از فرزندان خود در خانه نداشته باشند.
اگر از مراقبت از بچه ها لذت می برید و می توانید مجوزهای مناسب را دریافت کنید، یک کسب و کار جدید برای مراقبت از کودک می تواند یک ایده تجاری خوب برای شما باشد.
7. مشاور مدیریت شبکه های اجتماعی شوید
یک مدیر رسانه اجتماعی مسئول ایجاد و تجزیه و تحلیل محتوا برای حساب های اجتماعی برندها است. مشتریان برای ایجاد محتوای جذاب، نوشتن بایوس جذاب، پاسخ به نظرات، اجرای تبلیغات و موارد دیگر به شما پول خواهند داد. می توانید ساعتی یا بر اساس نرخ پروژه شارژ کنید.
8. لوازم جانبی گوشی
از آنجایی که در حال حاضر افراد زیادی صاحب تلفن همراه هستند، بازار بزرگی برای لوازم جانبی گوشی وجود دارد. و راههای مختلفی وجود دارد که میتوانید با این لوازم جانبی استفاده کنید.
برخی از ایده ها برای فروش لوازم جانبی تلفن عبارتند از:
کیف های گوشی
هولدر ماشین و میز
سه پایه
هدفون
بلندگوهای بلوتوث
شارژرهای قابل حمل
شارژرهای بی سیم