تکی بودن به چه معناست؟

انفرادی بودن یک تجربه منحصر به فرد و ارزشمند است، اما مجموعه ای از چالش های خاص خود را نیز به همراه دارد. به عنوان یک فرد انفرادی، شما مسئول همه چیز از توسعه محصول و بازاریابی گرفته تا خدمات مشتری و حسابداری هستید. برای موفقیت، باید خودانگیزه، مدبر و سازگار باشید.

در این نوشته، معنای انفرادی بودن، مزایا و چالش‌های انفرادی بودن را بررسی می‌کنیم و نکاتی را در مورد چگونگی تبدیل شدن به یک فرد انفرادی ارائه می‌کنیم. ما درک می‌کنیم که شما در چه حالی هستید.

انفرادی بودن چیست؟

یک فرد انفرادی فردی است که کسب و کار خود را به طور مستقل و بدون هیچ کارمند یا شریکی اداره می کند. آنها مسئول تمام جنبه های کسب و کار خود از جمله فروش، بازاریابی، توسعه محصول یا خدمات، خدمات مشتری و وظایف اداری هستند. به عبارت دیگر آنها به تنهایی کار می کنند.

کارآفرینان انفرادی معمولاً از خانه یا یک دفتر کوچک کار می کنند و ممکن است خدمات یا محصولات مختلفی را ارائه دهند. شما آنها را در طیف وسیعی از صنایع، از جمله مشاوره، مربیگری، مشاغل آزاد، هنرهای خلاقانه و تجارت الکترونیک پیدا می کنید.

هرچند گاهی ممکن است با دیگران همکاری کنند. با این حال، آنها وارد روابط رسمی با آنها (مانند شراکت، یا کارفرما-کارمند) نمی شوند.

کارآفرین کیست؟

کارآفرینان افرادی هستند که فرصت های تجاری را شناسایی می کنند و سپس ریسک های مالی را برای برآورده کردن نیازهای درک شده در بازار انجام می دهند. بیشتر آنها مأموریتی برای «بهبود جهان» یا «ارائه ارزش» به مشتریان، کاربران یا کسب‌وکارها دارند.

تفاوت های کلیدی

جدول زیر تفاوت های بین کارآفرینان و انفرادی‌ها را نشان می دهد.

انفرادی پیمانکاری
محدوده بر ارائه کالاها یا خدمات خاص تمرکز کنید بر ایجاد سرمایه گذاری های تجاری که رشد می کنند تمرکز کنید
درآمد درآمد محدود یا درآمد کمتر نسبت به کارآفرینان درآمد بیشتر از افراد انفرادی
شبکه سازی تمرکز کمتری بر ایجاد روابط و شراکت تمرکز بیشتر بر شرکا، سرمایه گذاران و ذینفعان
خودمختاری همه تصمیمات را مستقل بگیرید و به تنهایی کار کنید با یک تیم کار کنید و تصمیم گیری را به دیگران محول کنید
ساختار تجارت کسب و کار مستقل بدون کارمند یا شریک ساختار شرکت با کارکنان و سرمایه گذاران
انجام وظایف ریسک تمام خطرات مالی را شخصاً بپذیرید ریسک های مالی را با سرمایه گذاران و شرکا به اشتراک بگذارید
رشد به طور معمول هدف خود را ایجاد یک کسب و کار با سبک زندگی حفظ کنید هدف خود را برای رشد یک سرمایه گذاری تجاری بزرگ که غالب است
نوآوری یک رویکرد منحصر به فرد برای حل یک مشکل رایج اتخاذ می کند اغلب هدف آن ایجاد محصولات یا خدمات کاملاً جدید است
رهبری نیاز کمتر برای مهارت های رهبری قوی لازمه رهبری و الهام بخشیدن به یک تیم

 

انفرادی در مقابل کارآفرینی: کدام یک برای شما مناسب است؟

اینکه شما در مورد انفرادی بودن یا کارآفرین بودن تصمیم بگیرید یک تصمیم شخصی است و به مهارت ها، استعدادها، نگرش ها، اهداف و خلق و خوی شما بستگی دارد.

کارآفرینی ممکن است بهترین گزینه برای شما باشد اگر:

  • شما دوست دارید افراد دیگر را رهبری کنید و تیم های الهام بخش باشید
  • شما می خواهید یک تجارت بزرگ را به سرعت رشد دهید
  • شما به چالش های برخورد با کارمندان اهمیت نمی دهید
  • به راحتی می توانید ریسک ها را با شرکا و سرمایه گذاران به اشتراک بگذارید
  • شما یک چشم انداز برای یک محصول یا خدمات وسیع دارید

از سوی دیگر، انفرادی ممکن است گزینه بهتری باشد اگر:

  • شما می خواهید به طور مستقل روی ایده های تجاری خود کار کنید و تصمیمات یک جانبه بگیرید
  • شما می خواهید سبک زندگی انعطاف پذیری داشته باشید
  • شما یک مجموعه مهارت یا تخصص خاصی دارید که می تواند برای افراد مفید باشد
  • با فرض تمام ریسک های مالی که شرکت شما متحمل می شود، احساس خوبی دارید
  • شما نمی خواهید کسب و کار خود را افزایش دهید یا کارمندان را استخدام کنید

 

نمونه هایی از انفرادی

برای یافتن نمونه هایی از کارهای انفرادی لازم نیست خیلی به دنبال آن باشید: آنها همه جا هستند.

سارا بلیکلی مثال خوبی است. او اکنون یک میلیاردر است اما در ابتدا شروع به تولید جوراب شلواری در خانه اش کرد. بعدها، با یک تولید کننده کار کرد تا دیدگاه خود را برای جوراب شلواری بدون درز به عموم برساند.

مثال بعدی ما آلن والتون است، دانش آموز شکست خورده ای که در سن 27 سالگی با فروش آنلاین دوربین های جاسوسی ثروت زیادی به دست آورد. اکنون آلن فردی که خود را «امنیت جاسوسی» می‌نامد، یک میلیونر است.

تبدیل شدن به یک کارآفرین موفق بخشی شانس (مانند هر سرمایه گذاری تجاری) و بخشی استعداد است. بنابراین، می توانید کارهای زیادی انجام دهید تا شانس موفقیت را به نفع خود تغییر دهید.

برای مثال، یادگیری مداوم ایده خوبی است. داشتن مزیت دانش نسبت به رقبای خود به شما کمک می کند یک قدم جلوتر بمانید و حرکت بعدی خود را برنامه ریزی کنید.

همچنین باید امور مالی خود را مدیریت کنید. پیگیری درآمد و هزینه های خود و تنظیم بودجه های معقول به شما نشان می دهد که با رویکرد صحیح می توانید به چه چیزی برسید.

شما همچنین باید برای ایجاد یک برند شخصی تلاش کنید. داشتن شهرت آنلاین قوی، تخصص شما را به نمایش می گذارد و شما را از سایر افراد در صنعت خود متمایز می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

دیفای DeFi چیست؟ مروری برای مبتدیان

ی فروردین 6 , 1402
اصطلاح “DeFi” به مالی غیرمتمرکز یا محیط مالی باز اشاره دارد که در حال رونق است و درها را برای سیستم های مالی سنتی باز می کند که معیارهای جدیدی را برای انعطاف پذیری، دسترسی و نقدینگی ایجاد می کند. پس از اینکه DeFi به محبوبیت رسید، توکن های بسیار […]

شاید برای شما جالب باشد

دسترسی های سریع